I biti u bedu ponekad je u redu

 

Projekt pod nazivom I biti u bedu ponekad je u redu u Obrtničkoj i industrijskoj graditeljskoj školi, Zagreb, provela je udruga za mlade Media talenti, a u sklopu Javnih natječaja za financiranje programa i projekata udruga iz Proračuna Grada Zagreba za 2021.

Tijekom više tjedana učenici su imali različite aktivnosti: predavanja, razgovore i rasprave, istraživali su i pisali svoje osvrte, izrađivali su plakate, ispunjavali upitnike, okušali su se i u dramskom i filmskom stvaralaštvu, a doznali su da je za dobro mentalno zdravlje izuzetno važno imati dobru ekipu, družiti se i boraviti u prirodi.

Film smo uredili i na engleskom jeziku kako bismo se s njim prijavljivali na filmske revije za mlade. 

O projektu je napisan i članak za školski list Majstori kojeg možete pročitati na: https://oigs.hr/novo/wp-content/uploa…

O projektu:

Projekt pod nazivom I biti u bedu ponekad je u redu u Obrtničkoj i industrijskoj graditeljskoj školi, Zagreb, provela je udruga za mlade Media talenti, a u sklopu Javnih natječaja za financiranje programa i projekata udruga iz Proračuna Grada Zagreba za 2021.

I biti u bedu ponekad je u redu proveli se ispred udruge za mlade Media talenti, socijalna pedagoginja Marija Pejić i profesorica hrvatskoga jezika, Silvia Vladić Vrban, a u sklopu Javnih natječaja za financiranje programa i projekata udruga iz Proračuna Grada Zagreba za 2021. Projekt se provodio u razredima: 1. c, d, f, 2. b, c, i 3.c, a anketni upitnik proveden je u 11 odjeljenja: 1. b, c, d, e, f, 2. b, c, d, e, i 3. c, f. U anketi je sudjelovalo 168 učenika. Na Nastavničkom vijeću OIGŠ-a pogledan je film kojeg su kolegice snimile zajedno s učenicima, a koji se može nadalje koristiti u nastavi u sklopu provedbe preventivnih programa. Nakon filma, kolegica Pejić održala je predavanje za nastavnike s korisnim savjetima o promjenama u ponašanju i važnosti očuvanja mentalnoga zdravlja.

Na sami projekt učenici su dosta dobro reagirali, većina ih je za sebe kazala kako se osjećaju da su u bedu kad su tužni, razočarani, u lošem mentalnom stanju, kad imaju negativne misli, uglavnom su znali definirati pojmove anksioznost, depresivnost, depresija, a kao okidače negativnih emocija navodili su smrtni slučaj u obitelji, svađe s članovima obitelji, svađe s prijateljem, te okolnosti vezane za pandemiju korona virusa i potres. Učenici su svjesni da rješenja lošeg raspoloženja nije dobro tražiti u alkoholu, drogama i drugim ovisnostima jer iz jednog problema stvaramo drugi, veći problem. Što im najbolje pomaže kad su u lošem raspoloženju učenici navode na prvom mjestu: druženje s prijateljima, zatim igranje igrica, mobitel i društvene mreže, bavljenje sportom, odlazak u šetnju i druženje s kućnim ljubimcima. Smatramo kako su ovakvi projekti potrebni jer djeca imaju potrebu podijeliti svoje misli i osjećaje, ali se često osjećaju kao da ih nitko ne sluša i ne čuje. Zahvaljujući ovim aktivnostima otkrili smo određeni broj učenika s kojima će biti nastavljeni razgovori kod naše pedagoške službe jer se ukazala potreba za daljnjim radom s učenicima u rješavanju njihovih poteškoća i očuvanju njihovog mentalnog zdravlja.

Ako i ti sumnjaš da ti se nešto slično događa, prepoznao si se u nekim od navedenih činjenica, svakako se obrati za pomoć odrasloj osobi u koju imaš povjerenje – roditelju, razredniku, učitelju, stručnom suradniku i ne zaboravi – svaki problem ima svoje rješenje!

                    

https://mediatalenti.hr/novo/uloga-i-vaznost-medijske-pismenosti-kod-djece-i-mladih-2/